Tankar om livet

Nu sitter ett gäng pysslare på Porsön och skapar för fullt, önskar att jag hade kunnat stanna längre - ser fram emot nästa träff :-)
Ramlade över den här dikten av Anita Nilsson för en tid sedan;

"Jag struntar i otvättade tröjor och
odiskad disk
jag bryr mig inte om sammanträdet
eller ens protokollets sjunde paragraf
jag vägrar vattna blommor och
skura toaletter
jag bekymrar mig för närvarande inte alls
bara en aning vidbränd
sprättar jag med tårna
i sanden"

När jag läste den här dikten kände jag så igen mig - tänk att få strunta i alla tråkiga måsten.......
Sedan fick jag det perfekta fotot i huvudet som skulle passa klockrent, 
det är ju bara det att jag har inte knäppt det fotot ännu!!
Så nu ska jag göra en lista där jag skriver upp vilka foton jag måste knäppa, de ska skrivas upp direkt man tänker tanken. Och då slog det mig att art journal (dagbok eller anteckningsbok som man istället för att skriva i, dokumentera sina upplevelser och känslor med färg och form) hade passat perfekt. Skriva upp en massa bra saker i en fin liten bok; dikter, bra böcker, idéer, testa olika tekniker, listor m.m. Jajemen - här ska skapas!
Just nu ser den ut såhär:

......roligare än så måste det ju kunna bli!
Om det är någon som har en egen art journal redan får ni gärna dela med er till mig och alla bloggläsare genom att maila foto och en kort beskrivning till [email protected]  / Velona

KOMMENTARER:


Lämna din kommentar här:

Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (visas ej)


Adress tíll din blogg/hemsida:


Kommentar:

Trackback