Lucia

Sankta Lucia...
Har ni sett något lussetåg idag?
 
Själv har jag precis kommit hem från dagis där yngste sonen gick i luciatåget iklädd tomtedress... Så stämningsfullt och fint... det är något speciellt med lucia!
 
Det var bara synd att jag inte hade kameran med mig. Förut brukade jag alltid ha med den överallt, men nu i de moderna telefonernas tid så känns det så klumpigt att bära med kameran när telefonen tar så pass bra bilder... Men i mörker med bara skenet från lucialjusen så tar telefonen INTE bra bilder! 
 
Så det blir nog tyvärr ingen lucia-LO i sonens album i år...
 
Det kanske inte är någon lucia, men väl en fräck tomte som Anna74 skickat in till inspirationstävlingen...
Visst är hon cool!
Anna74 har också gjort det här lite mer "klassiska" julkortet. Så enkelt men ändå så fint!
Och så en riktig tomte-LO!
 
Jag tänkte också visa två jättefina kort som Maria gjort.
Först ett ramkort...
...och så ett kort med en ficka
 
Vi har verkligen fått in många fina julalster till tävlingen! Det är så roligt att inspireras av det ni pysslar med hemma i stugorna, tänk vad det finns mycket fint man kan göra av lite papper och lim.. ja och kanske en och annan dekoration också!
 
Och imorgon kära pysslare tänker jag dra första vinnaren i julinspirations-tävlingen!
Så glöm inte att kika in i bloggen!
 
Ha en fortsatt trevlig lucia-kväll!
 
//Birgitta
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:


Lämna din kommentar här:

Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (visas ej)


Adress tíll din blogg/hemsida:


Kommentar:

Trackback