Snart är det Påsk...

...och även om påsken är ovanligt sen i år så är det inte säkert att alla kommit igång med påskpysslet ännu.
Så jag tänkte visa er lite enkelt påskpynt som jag gjorde förra påsken...
En god vän hade fyndat lite gamla böcker på en loppis, och jag fick riva ur några sidor som passade... ägg, lite metalldekorationer, knappar, snören... Kottar och spets... lite chalk... Klart!
En fjäril pryder också sin plats bland påskpyntet! Och ett par stearinljus för att skapa stämning, även om det är ljust länge nu om kvällarna så ger det lite extra "mys" med tända ljus...
... om ni vill spara de fina dekorerade äggen till nästa år, så kom ihåg att blåsa ur dem först!
Jag var för lat för att bry mig om att blåsa ur dem, utan tänkte bara ta bort och spara dekorationerna till nästa år... Tror ni att jag kom ihåg att ta bort dem och slänga äggen??? Nej, några månader senare hörde vi nåt som exploderade i klädkammaren, och började fundera över vad det kan ha varit för nåt... som luktade så illa dessutom... hmm...
Nåja, när vi väl kom på vad det var som exploderat så kunde vi pusta ut... det var ju iaf bara äggen!
/Birgitta

KOMMENTARER:


Lämna din kommentar här:

Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (visas ej)


Adress tíll din blogg/hemsida:


Kommentar:

Trackback