Vintage inspiration

Biltema tycker jag är en av de tråkigaste affärer som finns men när det ska spenderas lång tid där (önskat av min andra hälft) finns det tid att gå runt och titta på sånt som är lite intressant i alla fall. Jag sprang på följande receptbok (kostade 39.90):



och tyckte den var perfekt för det ändamål jag behövde. Jag har länge tänkt göra mig en ny inspirationsbok till mina scrapidéer. Den förra gjorde jag när jag började scrappa för 3.5 år sedan och den är lite rörig. Med hjälp av de färdiga flikarna kan jag nu får lite ordning och reda på mina tankar och idéer. Jag rekomenderar er varmt att ha en inspirations bok. Där kan man skriva upp idéer man ser när man träffar andra, användbara internetadresser, klottra ner en skiss eller något annat som man inspireras av för att sedan plocka fram det när man ska sätta sig och scrappa.

Jag gillar murriga färger på papper och när det ser slitet och gammalt ut så eftersom anteckningsbladen i denna bok redan ser chalkade ut bestämde jag mig för att jag skulle göra denna i vintage stil.

Så här blev reslutatet:

Framsida


Baksida



Mitt favoritmärke på papper är Prima därför kommer alla papper jag använde till boken från dem. På denna sida hittade jag en massa fina bilder att skriva ut och använda som dekorationer. Både bilden på flickan och det slitna pappret som jag satt making memories rub-ons på kommer från denna sida. På flikarna har jag använt mina magnetstämplar och pearlmaker.

Jag hoppas att detta inlägg inspirerar er att scrappa i vintagestil.
Skicka in dina vintage alster till [email protected] så att vi kan inspirera varandra

Gå nu lös med saxen, sandpappret och chalken, riv och slit och skapa vintage!

// Blommig som gästspelar som inspiratör.

KOMMENTARER:

Postat av: AnnaH

Jättefin bok du har gjort, har faktiskt stått o hållit i en så´n bok o funderat vad jag kunde använda den till =)Nu måste jag på Biltema nästa lulesväng, tack för den inspirationen

2009-08-01 @ 21:19:46
Postat av: EmmaP

Shitt vad snyggt!! Bra jobbat!

2009-08-15 @ 15:41:50
http://emmper-2.blogspot.com
Postat av: Becka B

Vadå så du köpta en sån bok och satte sen paper över och skrev det du vill ha?

istället för en flik med fisk märke skrev du dit kanske ideer istället ?

2010-05-07 @ 12:07:14
http://reroo.blogg.se/
Postat av: Milo

Wow!!! Jäklar vilket lyft!!! Skitsnygg blev den! =) =)

kram Milo

2010-08-21 @ 17:37:41
http://fruarnalilja.se

Lämna din kommentar här:

Ditt namn/alias:
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (visas ej)


Adress tíll din blogg/hemsida:


Kommentar:

Trackback